Informationen & Suchen

 
Suche in Publikationen


  in:         
Artikel in wiss. Zeitschriften
Jaun, B., Lehnert, H. J. & Lindemann-Matthies, P. (2021). How children get to know and identify species, EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education.

Lindemann-Matthies, P. & Remmele, M. (2021). Vermittlung von Artenkenntnis in der Schule - eine Analyse der Bildungspläne in Deutschland, Natur und Landschaft, 96, 385-392.

Pfirsing, J., Hanssen-Doose, A. & Heinisch, S. (2021). Ausiwrkungen der Covid-19-Pandemie auf den Anfängerschwimmunterricht der Grundschulen, sportunterricht(9), 397-402.

Kistner, S., Döring, M., Krüger, R., Rist, M. J., Weinert, C. H., Bunzel, D., Merz, B., Radloff, K., Neumann, R., Härtel, S. & Bub, A. (2021). Sex-Specific Relationship between the Cardiorespiratory Fitness and Plasma Metabolite Patterns in Healthy Humans—Results of the KarMeN Study, Metabolites, 11(17).

Altmann, S., Neumann, R., Härtel, S., Kurz, G., Stein, T. & Woll, A. (2021). Agility testing in amateur soccer: A pilot study of selected physical and perceptual-cognitive contributions, PLoS ONE, 16(6).

Zöllner, J. & Benz, C. (2020). Längen vergleichen - Chancen für mathematische Bildung in der Kita, Kita aktuell Spezial(1), 15-22.

Zöllner, J. & Reuter, F. (2019). Längen als Veranschaulichung arithmetischer Zusammenhänge, Fördermagazin Grundschule(4), 28-31.

Benz, C. & Zöllner, J. (2018). Zur Bedeutung der Reflexion für Professionalisierungsprozesse, Dialog - Bildungsjournal der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe(9), 22-27.

Lindemann-Matthies, P., Benkowitz, D. & Hellinger, F. (2021). Associations between the naturalness of window and interior classroom views, subjective well-being of primary school children and their performance in an attention and concentration test, Landscape and Urban Planning, 214.

Lindemann-Matthies, P., Mulyk, L. & Remmele, M. (2021). Garden plants for wild bees – Laypersons’ assessment of their suitability and opinions on gardening approaches, Urban Forestry & Urban Greening, 62.