Suche in Publikationen


  in:         
Beiträge in Sammelbänden / Büchern
Winterscheid, J. (2022). Praxischeck WebQuest - Erfahrungen und Lösungsstrategien mit WebQuests an der Schule, In: A. Frenzke-Shim & T. Schilling (Hrsg.), WebQuests. Ein Handbuch für Schule und Hochschule (S.96-108). Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren.

Laudenberg, B., Sellinger, L., Spiegel, C. & Winterscheid, J. (2022). Erkennen von sprachlich Leistungsstarken im Deutschunterricht – zwei Zugänge., In: G. Weigand, C. Fischer, F. Käpnick, C. Perleth, F. Preckel, M. Vock & H. W. Wollersheim (Hrsg.), Dimensionen der Begabungs- und Begabtenförderung in der Schule. Leistung macht Schule. (S.357-369) (Band 2). Bielefeld: wbv Publikation.

Ritter, F. & Standl, B. (2022). Promoting Computational Thinking in Teacher Education - Combining Semantic Waves and Algorithmic Thinking, ACM Conference on International Computing Education Research (ICER) (S.48-49). Lugano and Virtual Event, Switzerland: Association for Computing Machinery (ACM).

Benz, C. & Tiedemann, K. (2021). Mit Kindern über Strukturen sprechen, Sprachförderung in Kindertagesstätten (S.409-425) (Band 12, 1. Auflage). Hohengehren: DTB.

Benz, C. & Tiedemann, K. (2020). Strukturierende Deutungen als eine sprachliche Herausforderung, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (S.1241-1244) (Band 1, 1. Auflage). Münster: WTM Verlag.

Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2022). Development of a Vignette-based Instrument to Assess Students’ Perception of the Teacher's Empathy during Collaborative Algorithmic Problem-solving Tasks, Proceedings of 2022 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) (S.1153-1159). Tunis, Tunisia: IEEE.

Schlomske-Bodenstein, N. & Standl, B. (2022). A Pilot Study to Identify Evidence-based Technology-enhanced Teaching Patterns in Pre-service Teacher Education, Proceedings of the Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (SITE 2022) (S.661-666). San Diego, CA, United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2022). Exploring Pre-service Computer Science Teachers’ Perception of Collaborative Learning in Online Teaching from a TPK Perspective, Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education (S.107-113) (Band 389). Cham: Springer.

Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2021). Exploring Indicators to Promote Pre-service Teachers’ Self-Efficacy in Programming Tasks, 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research (S.1-3). Koli: ACM.

Speck, R. (2021). „Wo man singt, da lass dich ruhig nieder …“ – Musikalische Alltäglichkeiten in den Religionen , Bibel - Didaktik - Unterricht (S.299-311) (1. Auflage). Kassel: kassel university press.