Informationen & Suchen

 
Suche in Publikationen


  in:         
Artikel in wiss. Zeitschriften
Hanssen-Doose, A., Oriwol, D., Niessner, C., Eckehard Schmidt, S. C., Klemm, K., Woll, A. & Worth, A. (2021). Dauerhaftes Sporttreiben im Sportverein und motorische Entwicklung: Ergebnisse der MoMo-Längsschnittstudie (2003–2017), Forum Kind Jugend Sport.

Hanssen-Doose, A., Jaeschke, R., Niessner, C., Oriwol, D. & Worth, A. (2021). Physical fitness of children and youth with asthma in comparison to the reference population, BMC Sports Sci Med Rehabil , 13(131).

Lindemann-Matthies, P., Hoyer, E. & Remmele, M. (2021). Collective public commitment - young people on the path to a more sustainable lifestyle, Sustainability, 13(20).

Winterscheid, J. & Spiegel, C. (2021). Stil-sicher auftreten, Deutsch. Unterrichtspraxis für die Klassen 5-10, 2021(68), 16-18.

Standl, B., Kühn, T. & Schlomske-Bodenstein, N. (2021). Student-Collaboration in Online Computer Science Courses – An Explorative Case Study, International Journal of Engineering Pedagogy (IJEP), 11(5), 87-104.

Jaun, B., Lehnert, H. J. & Lindemann-Matthies, P. (2021). How children get to know and identify species, EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education.

Lindemann-Matthies, P. & Remmele, M. (2021). Vermittlung von Artenkenntnis in der Schule - eine Analyse der Bildungspläne in Deutschland, Natur und Landschaft, 96, 385-392.

Pfirsing, J., Hanssen-Doose, A. & Heinisch, S. (2021). Ausiwrkungen der Covid-19-Pandemie auf den Anfängerschwimmunterricht der Grundschulen, sportunterricht(9), 397-402.

Kistner, S., Döring, M., Krüger, R., Rist, M. J., Weinert, C. H., Bunzel, D., Merz, B., Radloff, K., Neumann, R., Härtel, S. & Bub, A. (2021). Sex-Specific Relationship between the Cardiorespiratory Fitness and Plasma Metabolite Patterns in Healthy Humans—Results of the KarMeN Study, Metabolites, 11(17).

Altmann, S., Neumann, R., Härtel, S., Kurz, G., Stein, T. & Woll, A. (2021). Agility testing in amateur soccer: A pilot study of selected physical and perceptual-cognitive contributions, PLoS ONE, 16(6).