Forschungs- & Publikationsdatenbank

  

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Vorträge
Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2021). Konzeptuelle Modellierung von TPACK zur Erfassung von Lehr-Lern-Szenarien, QLB Tagung Frankfurt.

Schlomske-Bodenstein, N. & Standl, B. (2021). Graphenbasierte Reflexion der eigenen Lehrqualität, Sektionstagung empirische Bildungsforschung.

Schlomske-Bodenstein, N. & Standl, B. (2021). Towards Conceptualizing Pre-Service-Teacher's Perception of an online-course in Mathematics, ECER Tagung (Online).

Schlomske-Bodenstein, N. & Standl, B. (2021). Identifying and Implementing Digital Teaching-Learning-Scenarios in Pre-Service Teacher Education, EARLI Online.

Burchartz, A., Kolb, S., Anedda, B., Oriwol, D., Niessner, C. & Woll, A. (2018). Recommendation for data processing criteria using accelerometer in large scale youth studies Results from the Motorik-Modul-Study, Health across lifespan Tagung Magdeburg.

Kolb, S., Oriwol, D., Burchartz, A., Schmidt, S. & Woll, A. (2019). ActiGraph? GT3X & wGT3X-BT: Measurement Agreement and the influence on classification of physical activity, ICAMPAM, Maastricht, Netherlands.

Burchartz, A., Anedda, B., Oriwol, D., Kolb, S., Schmidt, S. & Woll, A. (2019). Comparison of WHO guideline adherence in self-reported vs. accelerometer-measured physical activity among German children and adolescents, ICAMPAM, Maastricht, Netherlands.

Schöner, P. (2017). Prozesse bei der (strukturierten) Mengenwahrnehmung und Anzahlbestimmung. Arbeitskreis Grundschule, Arbeitsgruppe Vorschulische Bildung, Bad Salzdetfurth.

Schöner, P. (2017). „Zwei, drei und zwei mehr sind sieben“ – Mengenwahrnehmung und Strukturnutzung bei Kindern im letzten Kindergartenjahr. Zukunftsforum Bildungsforschung: Frühe Bildung 2.0? Forschungsdiskurse in der Päd. der Kindheit, Pädagogische Hochschule Karlsruhe.

Sprenger, P. (2018). Basic arithmetical competences - Research findings and the implication for supporting learning processes, Master-Kolloquium, University of Cyprus.