Forschungs- & Publikationsdatenbank

  

Suche in Publikationen




  in:         
Artikel in wiss. Zeitschriften
Opper, E. & Ritter, N. (2023). Achtsamkeitsbasierte Körperwahrnehmung im Sportunterricht, Motorik 46 (3), 146-149.

Okamoto, H., Hartmann, M. & Kawasaki, T. (2023). Analysis of the Relationship between Creativity in Fermi Problems Measured by Applying Information Theory, Creativity in Psychology, and Mathematical Creativity. , Education Sciences, 2023(13(3)).

Winterscheid, J. (2023). Begabte unter sich. Gemeinsames Lernen und Arbeiten in der Schule., Friedrich Jahresheft, 2023(41), 66-67.

García García, M., Leßmann, A. C., Sacher, J. & Winterscheid, J. (2023). Gesprächsanalyse als Reflexionsinstrument in der Lehrer*innenbildung – Einführung in die Sonderausgabe, Gesprächsanalyse in der Lehrer*innenbildung, 2023(S03), 1-19.

Ludwig-Walz, H., Siemens, W., Heinisch, S., Dannheim, I., Loss, J. & Bujard, M. (2023). How the COVID-19 pandemic and related school closures reduce physical activity among children and adolescents in the WHO European Region: a systematic review and meta-analysis, International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity 20, 2023(149).

Tahiri, Y., Hartmann, M., Borys, T. & Maier, D. (2023). Work-In-Progress—A Virtual Reality Application for Learning Geometry, Immersive Learning Research - Academic, 2023(1(1)), 67-72.

Wartha, S., Schulz, A. & Benz, C. (2023). Zusammenhänge zwischen Zahlzerlegungen, Addition und Subtraktion im Zahlenraum bis 10: Empirische Untersuchung der Kompetenzen von Lernenden im zweiten und drit-ten Schuljahr, Lernen und Lernstörungen, 1-13.

Hanssen-Doose, A., Heinisch, S., Schmidt, S., Woll, A. & Worth, A. (2022). Schwimmfähigkeit von Grundschulkindern: Ergebnisse der MoMo-Studie (2018-2020), sportunterricht, 71(4), 160-164.

Opper, E., Worth, A. & Woll, A. (2022). 40 Jahre bewegungsbezogene Gesundheitserziehung und –förderung im Schulsport, sportunterricht 71 (8), 340-346.

Opper, E. & Holz, N. (2022). Achtsamkeit mit Kindern. Achtsamkeitsbasiertes Praxisprojekt in der Grundschule, Motorik, 45(1), 22-32.

Opper, E. & Holz, N. (2022). Achtsamkeit mit Kindern. Achtsamkeitsbasiertes Praxisprojekt in der Grundschule, Motorik 45 (1), 22-32.

Altmann, S., Ruf, L., Neumann, R., Härtel, S., Woll, A. & Buchheit, M. (2022). Assessing the usefulness of submaximal exercise heart rates for monitoring cardiorespiratory fitness changes in elite youth soccer players, Science and Medicine in Football.

Borys, T. & Hartmann, M. (2022). Der „Fermi-Graph“ – Illustrative Rekonstruktion der Lösungsprozesse von Fermi-Aufgaben., Mathe vernetzt, 2022, 26-32.

Borys, T. & Hartmann, M. (2022). Der „Fermi-Graph“ – Illustrative Rekonstruktion der Lösungsprozesse von Fermi-Aufgaben., Mathe vernetzt, 2022(5), 26-32.

Opper, E., Kunina-Habenicht, O., Oriwol, D., Hanssen-Doose, A., Krell-Roesch, J., Schlack, R., Worth, A. & Woll, A. (2022). Development of coordination and muscular fitness in children and adolescents with parent-reported ADHD in the German longitudinal MoMo Study, Scientific Reports, 12(1), 1-10.

Opper, E., Kunina-Habenicht, O., Oriwol, D., Hanssen-Doose, A., Krell-Roesch, J., Schlack, R., Worth, A. & Woll, A. (2022). Development of coordination and muscular fitness in children and adolescents with parent-reported ADHD in the German longitudinal MoMo Study, Sci Rep 12, 2073.

Hellinger, F., Benkowitz, D. & Lindemann-Matthies, P. (2022). Do radishes and carrots grow in a bunch? Students’ knowledge about the growth of food plants and their ideas of a school garden design, Education Science, 12(5).

Brandl-Bredenbeck, H. P. & Opper, E. (2022). Einleitung zum Themaheft „Bewegung und Gesundheitsförderung im Schulsport“, sportunterricht 71 (8), 338-339.

Knie, L., Standl, B. & Schwarzer, S. (2022). First experiences of integrating computational thinking into a blended learning in-service training program for STEM teachers, Computer Applications in Engineering Education, 2022.

Bentz, A. & Standl, B. (2022). Identification of pupils’ preferences of patterners and dramatists in secondary school computer science education, Discover Education, 2022(11).