Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank

Suche in Publikationen



  in:
Artikel in wiss. Zeitschriften

Remote assessment of physical fitness via videoconferencing: a systematic review

Klein, T., Worth, A., Niessner, C. & Hanssen-Doose, A. (2025). Remote assessment of physical fitness via videoconferencing: a systematic review, BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation, 17(11).
Artikel
Details

Find the plant – an educational game fosters plant species literacy

Lindemann-Matthies, P., Heber, E. & Remmele, M. (2024). Find the plant – an educational game fosters plant species literacy, Sustainability, 16(11).
Artikel
Details

Flower or leaf characteristics, coloured or black and white illustrations – what helps student teachers to identify plants?

Remmele, M., Wieland, E., Hahn, L., Klein, P. & Lindemann-Matthies, P. (2024). Flower or leaf characteristics, coloured or black and white illustrations – what helps student teachers to identify plants? , Journal of Biology Education.
Artikel
Details

‘Simply make a change’- individual commitment as a stepping stone for sustainable behaviors

Lindemann-Matthies, P., Werdermann, J. & Remmele, M. (2023). ‘Simply make a change’- individual commitment as a stepping stone for sustainable behaviors, Sustainability, 15(16).
Artikel
Details

Achtsamkeitsbasierte Körperwahrnehmung im Sportunterricht

Opper, E. & Ritter, N. (2023). Achtsamkeitsbasierte Körperwahrnehmung im Sportunterricht, Motorik 46 (3), 146-149.
Artikel
Details

Analysis of the Relationship between Creativity in Fermi Problems Measured by Applying Information Theory, Creativity in Psychology, and Mathematical Creativity.

Okamoto, H., Hartmann, M. & Kawasaki, T. (2023). Analysis of the Relationship between Creativity in Fermi Problems Measured by Applying Information Theory, Creativity in Psychology, and Mathematical Creativity. , Education Sciences, 2023(13(3)).
Artikel
Details

Beautiful and wanted - how young people perceive invasive alien plant species and certain options of their management

Remmele, M. & Lindemann-Matthies, P. (2023). Beautiful and wanted - how young people perceive invasive alien plant species and certain options of their management, International Journal of Science Education.
Artikel
Details

Begabte unter sich. Gemeinsames Lernen und Arbeiten in der Schule.

Winterscheid, J. (2023). Begabte unter sich. Gemeinsames Lernen und Arbeiten in der Schule., Friedrich Jahresheft, 2023(41), 66-67.
Artikel
Details

Gesprächsanalyse als Reflexionsinstrument in der Lehrer*innenbildung – Einführung in die Sonderausgabe

García García, M., Leßmann, A. C., Sacher, J. & Winterscheid, J. (2023). Gesprächsanalyse als Reflexionsinstrument in der Lehrer*innenbildung – Einführung in die Sonderausgabe, Gesprächsanalyse in der Lehrer*innenbildung, 2023(S03), 1-19.
Artikel
Details

How the COVID-19 pandemic and related school closures reduce physical activity among children and adolescents in the WHO European Region: a systematic review and meta-analysis

Ludwig-Walz, H., Siemens, W., Heinisch, S., Dannheim, I., Loss, J. & Bujard, M. (2023). How the COVID-19 pandemic and related school closures reduce physical activity among children and adolescents in the WHO European Region: a systematic review and meta-analysis, International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity 20, 2023(149).
Artikel
Details

Work-In-Progress—A Virtual Reality Application for Learning Geometry

Tahiri, Y., Hartmann, M., Borys, T. & Maier, D. (2023). Work-In-Progress—A Virtual Reality Application for Learning Geometry, Immersive Learning Research - Academic, 2023(1(1)), 67-72.
Artikel
Details

Zusammenhänge zwischen Zahlzerlegungen, Addition und Subtraktion im Zahlenraum bis 10: Empirische Untersuchung der Kompetenzen von Lernenden im zweiten und drit-ten Schuljahr

Wartha, S., Schulz, A. & Benz, C. (2023). Zusammenhänge zwischen Zahlzerlegungen, Addition und Subtraktion im Zahlenraum bis 10: Empirische Untersuchung der Kompetenzen von Lernenden im zweiten und drit-ten Schuljahr, Lernen und Lernstörungen, 1-13.
Artikel
Details

Schwimmfähigkeit von Grundschulkindern: Ergebnisse der MoMo-Studie (2018-2020)

Hanssen-Doose, A., Heinisch, S., Schmidt, S., Woll, A. & Worth, A. (2022). Schwimmfähigkeit von Grundschulkindern: Ergebnisse der MoMo-Studie (2018-2020), sportunterricht, 71(4), 160-164.
Artikel
Details

40 Jahre bewegungsbezogene Gesundheitserziehung und –förderung im Schulsport

Opper, E., Worth, A. & Woll, A. (2022). 40 Jahre bewegungsbezogene Gesundheitserziehung und –förderung im Schulsport, sportunterricht 71 (8), 340-346.
Artikel
Details

Achtsamkeit mit Kindern. Achtsamkeitsbasiertes Praxisprojekt in der Grundschule

Opper, E. & Holz, N. (2022). Achtsamkeit mit Kindern. Achtsamkeitsbasiertes Praxisprojekt in der Grundschule, Motorik, 45(1), 22-32.
Artikel
Details

Achtsamkeit mit Kindern. Achtsamkeitsbasiertes Praxisprojekt in der Grundschule

Opper, E. & Holz, N. (2022). Achtsamkeit mit Kindern. Achtsamkeitsbasiertes Praxisprojekt in der Grundschule, Motorik 45 (1), 22-32.
Artikel
Details

Assessing the usefulness of submaximal exercise heart rates for monitoring cardiorespiratory fitness changes in elite youth soccer players

Altmann, S., Ruf, L., Neumann, R., Härtel, S., Woll, A. & Buchheit, M. (2022). Assessing the usefulness of submaximal exercise heart rates for monitoring cardiorespiratory fitness changes in elite youth soccer players, Science and Medicine in Football.
Artikel
Details

Der „Fermi-Graph“ – Illustrative Rekonstruktion der Lösungsprozesse von Fermi-Aufgaben.

Borys, T. & Hartmann, M. (2022). Der „Fermi-Graph“ – Illustrative Rekonstruktion der Lösungsprozesse von Fermi-Aufgaben., Mathe vernetzt, 2022, 26-32.
Artikel
Details

Der „Fermi-Graph“ – Illustrative Rekonstruktion der Lösungsprozesse von Fermi-Aufgaben.

Borys, T. & Hartmann, M. (2022). Der „Fermi-Graph“ – Illustrative Rekonstruktion der Lösungsprozesse von Fermi-Aufgaben., Mathe vernetzt, 2022(5), 26-32.
Artikel
Details

Development of coordination and muscular fitness in children and adolescents with parent-reported ADHD in the German longitudinal MoMo Study

Opper, E., Kunina-Habenicht, O., Oriwol, D., Hanssen-Doose, A., Krell-Roesch, J., Schlack, R., Worth, A. & Woll, A. (2022). Development of coordination and muscular fitness in children and adolescents with parent-reported ADHD in the German longitudinal MoMo Study, Scientific Reports, 12(1), 1-10.
Artikel
Details

Development of coordination and muscular fitness in children and adolescents with parent-reported ADHD in the German longitudinal MoMo Study

Opper, E., Kunina-Habenicht, O., Oriwol, D., Hanssen-Doose, A., Krell-Roesch, J., Schlack, R., Worth, A. & Woll, A. (2022). Development of coordination and muscular fitness in children and adolescents with parent-reported ADHD in the German longitudinal MoMo Study, Sci Rep 12, 2073.
Artikel
Details

Do radishes and carrots grow in a bunch? Students’ knowledge about the growth of food plants and their ideas of a school garden design

Hellinger, F., Benkowitz, D. & Lindemann-Matthies, P. (2022). Do radishes and carrots grow in a bunch? Students’ knowledge about the growth of food plants and their ideas of a school garden design, Education Science, 12(5).
Artikel
Details

Einleitung zum Themaheft „Bewegung und Gesundheitsförderung im Schulsport“

Brandl-Bredenbeck, H. P. & Opper, E. (2022). Einleitung zum Themaheft „Bewegung und Gesundheitsförderung im Schulsport“, sportunterricht 71 (8), 338-339.
Artikel
Details

First experiences of integrating computational thinking into a blended learning in-service training program for STEM teachers

Knie, L., Standl, B. & Schwarzer, S. (2022). First experiences of integrating computational thinking into a blended learning in-service training program for STEM teachers, Computer Applications in Engineering Education, 2022.
Artikel
Details

Identification of pupils’ preferences of patterners and dramatists in secondary school computer science education

Bentz, A. & Standl, B. (2022). Identification of pupils’ preferences of patterners and dramatists in secondary school computer science education, Discover Education, 2022(11).
Artikel
Details

Intuitive Werkzeuge gestalten: Designprinzipien zur Entwicklung einer dynamischen Geometriesoftware im virtuellen Raum.

Tahiri, Y., Florian, L. & Hartmann, M. (2022). Intuitive Werkzeuge gestalten: Designprinzipien zur Entwicklung einer dynamischen Geometriesoftware im virtuellen Raum., MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 2022(47(AR/VR - Part), 94-117.
Artikel
Details

Knowledge and perception of common local wild plant and animal species by children and their teachers - a case study from Switzerland

Jaun-Holderegger, B., Lehnert, H. J. & Lindemann-Matthies, P. (2022). Knowledge and perception of common local wild plant and animal species by children and their teachers - a case study from Switzerland, International Journal of Science Education.
Artikel
Details

Promoting Student Competencies in Informatics Education by Combining Semantic Waves and Algorithmic Thinking

Ritter, F. & Standl, B. (2022). Promoting Student Competencies in Informatics Education by Combining Semantic Waves and Algorithmic Thinking, Informatics in Education, 2022.
Artikel
Details

Repeated-sprint protocols with standardized versus self-selected recovery periods in elite youth soccer players – can they pace themselves? A replication study

Engel, F., Altmann, S., Chtourou, H., Woll, A., Neumann, R., Yona, T. & Sperlich, B. (2022). Repeated-sprint protocols with standardized versus self-selected recovery periods in elite youth soccer players – can they pace themselves? A replication study, Pediatric Exercise Science.
Artikel
Details

Yoga mit Kindern in der Grundschule und im Verein. Chancen und Möglichkeiten für Ruhe- und Bewegungsinseln

Oberger, J. & Opper, E. (2022). Yoga mit Kindern in der Grundschule und im Verein. Chancen und Möglichkeiten für Ruhe- und Bewegungsinseln, Lehrhilfen sportunterricht 71 (8), 365-369.
Artikel
Details

Using submaximal exercise heart rate for monitoring cardiorespiratory fitness changes in professional soccer players: A replication study

Altmann, S., Neumann, R., Härtel, S., Woll, A. & Buchheit, M. (2021). Using submaximal exercise heart rate for monitoring cardiorespiratory fitness changes in professional soccer players: A replication study, International Journal of Sports Physiology and Performance.
Artikel
Details

A Pattern Mining Method for Teaching Practices

Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2021). A Pattern Mining Method for Teaching Practices, A Pattern Mining Method for Teaching Practices, 13(5).
Artikel
Details

Agility testing in amateur soccer: A pilot study of selected physical and perceptual-cognitive contributions

Altmann, S., Neumann, R., Härtel, S., Kurz, G., Stein, T. & Woll, A. (2021). Agility testing in amateur soccer: A pilot study of selected physical and perceptual-cognitive contributions, PLoS ONE, 16(6).
Artikel
Details

Associations between the naturalness of window and interior classroom views, subjective well-being of primary school children and their performance in an attention and concentration test

Lindemann-Matthies, P., Benkowitz, D. & Hellinger, F. (2021). Associations between the naturalness of window and interior classroom views, subjective well-being of primary school children and their performance in an attention and concentration test, Landscape and Urban Planning, 214.
Artikel
Details

Auswirkungen der Covid-19-Pandemie auf den Anfängerschwimmunterricht der Grundschulen

Pfirsing, J., Hanssen-Doose, A. & Heinisch, S. (2021). Auswirkungen der Covid-19-Pandemie auf den Anfängerschwimmunterricht der Grundschulen, sportunterricht, 70(9), 397-402.
Artikel
Details

Bewegungsmangel von Grundschulkindern - Lockdown verstärkt die Reduktion der körperlichen Aktivität

Woll, A., Niessner, C., Worth, A. & Opper, E. (2021). Bewegungsmangel von Grundschulkindern - Lockdown verstärkt die Reduktion der körperlichen Aktivität, Sportpraxis Sonderheft Sport mit Grundschulkindern, 4-8.
Artikel
Details

Bewegungsmangel von Grundschulkindern - Lockdown verstärkt die Reduktion der körperlichen Aktivität

Woll, A., Niessner, C., Worth, A. & Opper, E. (2021). Bewegungsmangel von Grundschulkindern - Lockdown verstärkt die Reduktion der körperlichen Aktivität, Sportpraxis Sonderheft Sport mit Grundschulkindern, 4-8.
Artikel
Details

Bewegungsverhalten von Kindern und Jugendlichen in der Corona-Pandemie

Opper, E., Worth, A. & Woll, A. (2021). Bewegungsverhalten von Kindern und Jugendlichen in der Corona-Pandemie, sportunterricht, 70(9), 386-395.
Artikel
Details

Bewegungsverhalten von Kindern und Jugendlichen in der Corona-Pandemie

Opper, E., Worth, A. & Woll, A. (2021). Bewegungsverhalten von Kindern und Jugendlichen in der Corona-Pandemie, sportunterricht 70 (9), 386-395.
Artikel
Details

Cohort Profile Update: The Motorik-Modul (MoMo) Longitudinal Study-physical fitness and physical activity as determinants of health development in German children and adolescents

Woll, A., Klos, L., Burchartz, A., Hanssen-Doose, A., Niessner, C., Oriwol, D. & Worth, A. (2021). Cohort Profile Update: The Motorik-Modul (MoMo) Longitudinal Study-physical fitness and physical activity as determinants of health development in German children and adolescents, International Journal of Epidemiology, 1-6.
Artikel
Details

Collective public commitment - young people on the path to a more sustainable lifestyle

Lindemann-Matthies, P., Hoyer, E. & Remmele, M. (2021). Collective public commitment - young people on the path to a more sustainable lifestyle, Sustainability, 13(20).
Artikel
Details

COVIDâ€19 information fatigue? A case study of a German university website during two waves of the pandemic

Skulmowski, A. & Standl, B. (2021). COVIDâ€19 information fatigue? A case study of a German university website during two waves of the pandemic, Human Behavior and Emerging Technologies, 2021, 1-7.
Artikel
Details

Dauerhaftes Sporttreiben im Sportverein und motorische Entwicklung: Ergebnisse der MoMo-Längsschnittstudie (2003–2017)

Hanssen-Doose, A., Oriwol, D., Niessner, C., Eckehard Schmidt, S. C., Klemm, K., Woll, A. & Worth, A. (2021). Dauerhaftes Sporttreiben im Sportverein und motorische Entwicklung: Ergebnisse der MoMo-Längsschnittstudie (2003–2017), Forum Kinder - und Jugendsport.
Artikel
Details

Fünf Thesen und elf Empfehlungen zur Bewegungs- und Sportförderung für Kinder und Jugendliche vor dem Hintergrund der Corona-Pandemie. „Es ist bereits fünf nach Zwölf – wir fordern einen Bewegungspakt!“

Woll, A., Scharenberg, S., Klos, L., Opper, E. & Niessner, C. (2021). Fünf Thesen und elf Empfehlungen zur Bewegungs- und Sportförderung für Kinder und Jugendliche vor dem Hintergrund der Corona-Pandemie. „Es ist bereits fünf nach Zwölf – wir fordern einen Bewegungspakt!“, KIT Scientific Working Papers 174.
Artikel
Details

Garden plants for wild bees – Laypersons’ assessment of their suitability and opinions on gardening approaches

Lindemann-Matthies, P., Mulyk, L. & Remmele, M. (2021). Garden plants for wild bees – Laypersons’ assessment of their suitability and opinions on gardening approaches, Urban Forestry & Urban Greening, 62.
Artikel
Details

How children get to know and identify species

Jaun-Holderegger, B., Lehnert, H. J. & Lindemann-Matthies, P. (2021). How children get to know and identify species, EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 18(em2061).
Artikel
Details

International Journal of Sports Physiology and Performance

Altmann, S., Neumann, R., Härtel, S., Woll, A. & Buchheit, M. (2021). International Journal of Sports Physiology and Performance, Using submaximal exercise heart rate for monitoring cardiorespiratory fitness changes in professional soccer players: A replication study.
Artikel
Details

Mathematik entdecken. Zur Rolle von Prozessen und Strukturen in der frühen mathema-tischen Bildung

Benz, C., Reuter, F. & Zöllner, J. (2021). Mathematik entdecken. Zur Rolle von Prozessen und Strukturen in der frühen mathema-tischen Bildung, Frühe Kindheit, 2021(4), 5-14.
Artikel
Details

Physical fitness of children and youth with asthma in comparison to the reference population

Hanssen-Doose, A., Jaeschke, R., Niessner, C., Oriwol, D. & Worth, A. (2021). Physical fitness of children and youth with asthma in comparison to the reference population, BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation, 13(131), 1-9.
Artikel
Details

Predictive value of physical fitness on self-rated health: a longitudinal study

Hanssen-Doose, A., Kunina-Habenicht, O., Niessner, C., Oriwol, D., Woll, A. & Worth, A. (2021). Predictive value of physical fitness on self-rated health: a longitudinal study, Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 31(S1), 56-64.
Artikel
Details

Informationen | Suchen (Hauptmenü)