Forschungs- & Publikationsdatenbank

  

Suche in Publikationen




  in:         
Beiträge in Sammelbänden / Büchern
Harren-Mack, B.v. , Burchartz, A., Opper, E. & Woll, A. (2023). Diagnostik zur Erfassung körperlichen Verhaltens - Ansätze und Anwendung, In: A. Thiel, S. Tittlbach, G. Sudeck, P. Wagner & A. Woll (Hrsg.), Handbuch Bewegungsbezogene Gesundheitsförderung (S.119-137). Schorndorf: Hofmann-Verlag.

Winterscheid, J. & Sellinger, L. (2023). Wie äußert sich sprachliche Begabung und wie lässt sie sich fördern?, In: C. Fischer, C. Fischer-Ontrup, F. Käpnick, N. Neuber & C. Reintjes (Hrsg.), Potenziale erkennen – Talente entwickeln – Bildung nachhaltig gestalten. Beiträge aus der Begabungsförderung (S.137-145) (1.. Auflage). Münster/New York: Waxmann.

Schlomske-Bodenstein, N. & Standl, B. (2022). A Pilot Study to Identify Evidence-based Technology-enhanced Teaching Patterns in Pre-service Teacher Education, Proceedings of the Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (SITE 2022) (S.661-666). San Diego, CA, United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2022). Development of a Vignette-based Instrument to Assess Students’ Perception of the Teacher's Empathy during Collaborative Algorithmic Problem-solving Tasks, Proceedings of 2022 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) (S.1153-1159). Tunis, Tunisia: IEEE.

Laudenberg, B., Sellinger, L., Spiegel, C. & Winterscheid, J. (2022). Erkennen von sprachlich Leistungsstarken im Deutschunterricht – zwei Zugänge., In: G. Weigand, C. Fischer, F. Käpnick, C. Perleth, F. Preckel, M. Vock & H. W. Wollersheim (Hrsg.), Dimensionen der Begabungs- und Begabtenförderung in der Schule. Leistung macht Schule. (S.357-369) (Band 2). Bielefeld: wbv Publikation.

Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2022). Exploring Pre-service Computer Science Teachers’ Perception of Collaborative Learning in Online Teaching from a TPK Perspective, Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education (S.107-113) (Band 389). Cham: Springer.

Winterscheid, J. (2022). Praxischeck WebQuest - Erfahrungen und Lösungsstrategien mit WebQuests an der Schule, In: A. Frenzke-Shim & T. Schilling (Hrsg.), WebQuests. Ein Handbuch für Schule und Hochschule (S.96-108). Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren.

Ritter, F. & Standl, B. (2022). Promoting Computational Thinking in Teacher Education - Combining Semantic Waves and Algorithmic Thinking, ACM Conference on International Computing Education Research (ICER) (S.48-49). Lugano and Virtual Event, Switzerland: Association for Computing Machinery (ACM).

Speck, R. (2021). „Wo man singt, da lass dich ruhig nieder …“ – Musikalische Alltäglichkeiten in den Religionen , Bibel - Didaktik - Unterricht (S.299-311) (1. Auflage). Kassel: kassel university press.

Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2021). Exploring Indicators to Promote Pre-service Teachers’ Self-Efficacy in Programming Tasks, 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research (S.1-3). Koli: ACM.

Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2021). Investigating Teacher’s Empathy and Its Impact on Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy in Programming Tasks, Proceedings of the 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE '21). Online: ACM.

Benz, C. & Tiedemann, K. (2021). Mit Kindern über Strukturen sprechen, Sprachförderung in Kindertagesstätten (S.409-425) (Band 12, 1. Auflage). Hohengehren: DTB.

Mattes, B., Brandt, L. & Hartmann, M. (2021). Qualifizierung von Tutorinnen und Tutoren im Fach Mathematik, Aktive Lehr-Lern-Kultur.DIALOG (S.28-32) (Band 8). Karlsruhe: PH Karlsruhe.

Fragapane, V. & Standl, B. (2021). Work in Progress: Creative Coding and Computer Science Education – From Approach to Concept, 2021 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) (S.1233-1236). Vienna: IEEE.

Standl, B., Rosato, J., Leftwich, A. & Fragapane, V. (2020). (How) Do They Bring Computer Science to Everyone? Pre-Service Computer Science Teacher Programs in Germany and in the USA, Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (S.631-637). Chesapeake, VA: AACE.

Maier, A. S. & Benz, C. (2020). A Triangle Is Like a Tent”: Children’s Conception of Geometric Shapes, Mathematics Education in the Early Years - Results from the POEM4 conference, 2018 (S.229-248). New York: Springer .

Epp, A. (2020). Chancenvervielfältigung und das Eröffnen von Perspektivenpfaden. Das Potenzial biografischer Arbeit für die gesellschaftliche Partizipation junger Menschen, Partizipation in der Bildungsforschung (S.252-272). Weinheim: Beltz Juventa.

Zöllner, J. (2020). Das Einheitenkonzept als Komponente von des Längenkonzepts, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (S.1285-1288). Münster: WTM- Verlag für wissenschaftliche Texte.

Hartmann, M., Okamoto, H. & Kawasaki, T. (2020). Der „Fermi-Tree“ – Prozesse und Strukturen beim Lösen von Fermi-Fragen erfassen, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. Münster: WTM-Verlag.

Standl, B., Ulbrich, M., Bentz, A., Vielsack, A. & Wagner, I. (2020). Design- and Evaluation-Concept for Teaching and Learning Laboratories in Informatics Teacher Education, Informatics in Schools. Engaging Learners in Computational Thinking (S.133-145) (Band 12518). Cham: Springer.