Forschungs- & Publikationsdatenbank

  

Suche in Publikationen




  in:         
Vorträge
Schlomske-Bodenstein, N. & Standl, B. (2021). Graphenbasierte Reflexion der eigenen Lehrqualität, Sektionstagung empirische Bildungsforschung.

Schlomske-Bodenstein, N. & Standl, B. (2021). Identifying and Implementing Digital Teaching-Learning-Scenarios in Pre-Service Teacher Education, EARLI Online.

Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2021). Konzeptuelle Modellierung von TPACK zur Erfassung von Lehr-Lern-Szenarien, QLB Tagung Frankfurt.

Schlomske-Bodenstein, N. & Standl, B. (2021). Towards Conceptualizing Pre-Service-Teacher's Perception of an online-course in Mathematics, ECER Tagung (Online).

Kolb, S., Oriwol, D., Burchartz, A., Schmidt, S. & Woll, A. (2019). ActiGraph? GT3X & wGT3X-BT: Measurement Agreement and the influence on classification of physical activity, ICAMPAM, Maastricht, Netherlands.

Burchartz, A., Anedda, B., Oriwol, D., Kolb, S., Schmidt, S. & Woll, A. (2019). Comparison of WHO guideline adherence in self-reported vs. accelerometer-measured physical activity among German children and adolescents, ICAMPAM, Maastricht, Netherlands.

Sprenger, P. (2019). Perceiving and using structures in sets – the contribution of eye-tracking in a three-level evaluation process. 11th Congress of European Research in Mathematics Education (CERME), Utrecht, Netherlands.

Sprenger, P. (2018). Basic arithmetical competences - Research findings and the implication for supporting learning processes, Master-Kolloquium, University of Cyprus.

Sprenger, P. (2018). Perceiving and using structures when determining the cardinality of sets – a case study. Conference A Mathematics Education Perspective on early Mathematics Learning between the Poles of Instruction and Construction (POEM), University Kristiansand, Norway.

Anedda, B., Albrecht, C., Burchartz, A., Oriwol, D., Schmidt, S. & Woll, A. (2018). Physical activity of German children and adolescents measured by accelerometer 2014–2017, Health across lifespan Tagung Magdeburg.

Anedda, B., Albrecht, C., Burchartz, A., Oriwol, D., Schmidt, S. & Woll, A. (2018). Processing accelerometer data of children and adolescents. influence of wear time algorithm, epoch length and cut-off points on age specific subgroups, European College of Sport Science.

Sprenger, P. (2018). Prozesse bei der (strukturierten) Mengenwahrnehmung und Anzahlbestimmung, Dortmunder Kolloquium für Mathematikdidaktik am IEEM.

Burchartz, A., Kolb, S., Anedda, B., Oriwol, D., Niessner, C. & Woll, A. (2018). Recommendation for data processing criteria using accelerometer in large scale youth studies Results from the Motorik-Modul-Study, Health across lifespan Tagung Magdeburg.

Deschner, A. & Peter, L. (2018). Shakespeare in the multilingual classroom: CultureShake, a multilingual project. 52nd International IATEFL Conference and Exhibition, 10. – 13. April 2018, Brigthon, Großbritannien.

Schöner, P. (2018). Strukturwahrnehmung von Kindern im letzten Kindergartenjahr bei der Anzahlerfassung. Gesellschaft der Didaktik der Mathematik (GDM), Paderborn.

Knortz, H. (2018). Westdeutschland und die italienische Arbeitsmigration. Zu wirtschaftlichen Aspekten früher europäischer Integration (Research Seminar in Economic History der Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre), Universität Mannheim.

Weißenburg, A. & Neuer, B. (2017). (Mehr) Sprachen als Werkzeug geographischer Bildung, Jena.

Schöner, P. (2017). „Zwei, drei und zwei mehr sind sieben“ – Mengenwahrnehmung und Strukturnutzung bei Kindern im letzten Kindergartenjahr. Zukunftsforum Bildungsforschung: Frühe Bildung 2.0? Forschungsdiskurse in der Päd. der Kindheit, Pädagogische Hochschule Karlsruhe.

Schöner, P. (2017). “Two, three and two more equals seven” – Preschoolers’ perception and use of structures in sets. 10th Congress of European Research in Mathematics Education (CERME), Dublin, Ireland.

Kleß, E. (2017). "Beyond School - Flexible Laufbahnen in pädagogischen Berufen" - Ein Jahr später - wurden die Weiterbildungsziele erreicht? , Magdeburg-Stendal.