Forschungs- & Publikationsdatenbank

Suche in Publikationen



  in:
Artikel in wiss. Zeitschriften

Psychische Gesundheit und körperliche Aktivität von Heranwachsenden unterschiedlicher sozialer Herkunft. Ergebnisse der bundesweiten COMO-Studie

Reiß, F., Behn, S., Kaman, A., Klos, L., Burchartz, A., Hinz, T., Hanssen-Doose, A., Woll, A., Niessner, C., Ravens-Sieberer, U. & the COMO Study Group, (2025). Psychische Gesundheit und körperliche Aktivität von Heranwachsenden unterschiedlicher sozialer Herkunft. Ergebnisse der bundesweiten COMO-Studie, Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, 2025, 1-13.
Artikel
Details

Relationship of muscular fitness and self-rated health of children and adolescents in Germany

Klein, T., Opper, E., Worth, A., Zöller, C. & Hanssen-Doose, A. (2025). Relationship of muscular fitness and self-rated health of children and adolescents in Germany, Deutsche Zeitschrift für Sportmedizin, 2025(76), 140-145.
Artikel
Details

Strategies to minimize selection bias in digital population-based studies in sport and health sciences: Methodological and empirical insights from the COMO study

Niessner, C., Reiß, F., Sand, M., Knirsch, F., Behn, S., Hanssen-Doose, A., Kaman, A., Reichert, M., Olfermann, R., Wagner, P., Worth, A., Klein, T., Fleps, M., Haaren-Mack, B.v. , Ravens-Sieberer, U., Woll, A. & the COMO Study Group, (2025). Strategies to minimize selection bias in digital population-based studies in sport and health sciences: Methodological and empirical insights from the COMO study, Deutsche Zeitschrift für Sportmedizin, 2025(76), 160-166.
Artikel
Details

Physical activity and weight status of children in Germany: cross-sectional results from the MoMo Wave 3 (2018–2020)

Brehm, E., Tschuschke, L., Klos, L., Burchartz, A., Volk, C., Hanssen-Doose, A., Jekauc, D., Niessner, C. & Woll, A. (2025). Physical activity and weight status of children in Germany: cross-sectional results from the MoMo Wave 3 (2018–2020), European Journal of Pediatrics, 2025(184).
Artikel
Details

The German national cohort study on the development of motor performance, physical activity and health in children and adolescents: the MoMo 2.0-Study protocol

Woll, A., Klos, L., Worth, A., Hanssen-Doose, A., Hinz, T., Völkle, M., Burchartz, A., Niessner, C. & MoMo 2.0-Study Group, (2025). The German national cohort study on the development of motor performance, physical activity and health in children and adolescents: the MoMo 2.0-Study protocol, BMJ open, 2025(15).
Artikel
Details

BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation

Klein, T., Hanssen-Doose, A., Niessner, C. & Worth, A. (2025). BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation, Remote assessment of physical fitness via videoconferencing: a systematic review, 2025(17).
Artikel
Details

Remote assessment of physical fitness via videoconferencing: a systematic review

Klein, T., Worth, A., Niessner, C., Hanssen-Doose, A. & Woll, A. (2025). Remote assessment of physical fitness via videoconferencing: a systematic review, BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation, 2025(17, 11).
Artikel
Details

Digitale Innovation in der Erfassung von Kinder- und Jugendfitness: COMO-Studie

Hanssen-Doose, A., Klein, T. & Worth, A. (2024). Digitale Innovation in der Erfassung von Kinder- und Jugendfitness: COMO-Studie, DIALOG, Bildungsjournal der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe, 2024(11), 50-51.
Artikel
Details

Bildungsraum Wasser: Vorstellung und Evaluation der FoSS SchwimmFix Konzeption mit Ergebnissen zur „Schwimmfähigkeit“ von Grundschulkindern vor und nach Corona

Neumann, R., Moritz, M., Beisel, J., Laupheimer, M., Scharenberg, S., Abbas, F., Hanssen-Doose, A. & , R. (2024). Bildungsraum Wasser: Vorstellung und Evaluation der FoSS SchwimmFix Konzeption mit Ergebnissen zur „Schwimmfähigkeit“ von Grundschulkindern vor und nach Corona, DIALOG, Bildungsjournal der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe, 2024(11), 26-33.
Artikel
Details

Die Sportschuhbande

Handtmann, C. & Hanssen-Doose, A. (2024). Die Sportschuhbande, DIALOG, Bildungsjournal der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe, 2024(11), 52-53.
Artikel
Details

Informationen | Suchen (Hauptmenü)