Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank

Profil

Aktuelle Kontaktdaten
ProfilbildDr. Ludwig, Christian
Fakultät für Geistes- und Humanwissenschaften - Institut für Mehrsprachigkeit

Icon Mail christian.ludwig(at)ph-karlsruhe.de
Projekte
Publikationen
2018201720162015201420132012

Review of Heim, Katja, Ritter, Markus (2012): Teaching English: Computer-assisted Language Learning. Paderborn: Schöningh (UTB)

Review of Heim, Katja, Ritter, Markus (2012): Teaching English: Computer-assisted Language Learning. Paderborn: Schöningh (UTB)
"Ludwig, C. (2013). Review of Heim, Katja, Ritter, Markus (2012): Teaching English: Computer-assisted Language Learning. Paderborn: Schöningh (UTB), In: INDEPENDENCE 59, pp. 34-35.
Sonstiges
Details

“Annotated Bibliography”

Ludwig, C. & Pointner, F. E. (2013). “Annotated Bibliography”, In: C. Ludwig & F. E. Pointner (Hrsg.), Teaching Comics in the Foreign Language Classroom (S.303-307). Trier: WVT.
Sammelband
Details

“Die Rekonstruktion transkultureller Erfahrungsräume in der graphischen Adaptation von Khaled Hosseini's The Kite Runner.“

Ludwig, C. (2013). “Die Rekonstruktion transkultureller Erfahrungsräume in der graphischen Adaptation von Khaled Hosseini's The Kite Runner.“, In: R. Ahrens, M. Eisenmann & J. Hammer (Hrsg.), Anglophone Literaturdidaktik - Zukunftsperspektiven  für den Englischunterricht (S.177-190). Heidelberg: Winter.
Sammelband
Details

“Introduction”

Ludwig, C. & Pointner, F. E. (2013). “Introduction”, In: C. Ludwig & F. E. Pointner (Hrsg.), Teaching Comics in the Foreign Language Classroom (S.1-3). Trier: WVT.
Sammelband
Details

“The Reconstruction of Inter- and Transcultural Spaces in Adrian Tomine's and Toufic El Rassis's Graphic Novels”

Ludwig, C. (2013). “The Reconstruction of Inter- and Transcultural Spaces in Adrian Tomine's and Toufic El Rassis's Graphic Novels”, In: C. Ludwig & F. E. Pointner (Hrsg.), Teaching Comics in the Foreign Language Classroom (S.213-247). Trier: VWVT.
Sammelband
Details

“Using Textbooks in Developing Learner Autonomy: Contradictio in Adjecto?”

Ludwig, C. (2013). “Using Textbooks in Developing Learner Autonomy: Contradictio in Adjecto?”, In: A. Burkert, L. Dam & C. Ludwig (Hrsg.), Autonomy in language learning: The answer is autonomy: issues in language teaching and learning (S.1-10). Canterburyury: IATEFL.
Sammelband
Details

“Using Textbooks in Developing Learner Autonomy: Contradictio in Adjecto?”

Ludwig, C. (2013). “Using Textbooks in Developing Learner Autonomy: Contradictio in Adjecto?”, In: A. Burkert, L. Dam & C. Ludwig (Hrsg.), Autonomy in language learning: The answer is autonomy: issues in language teaching and learning (S.1-10). Canterbury: IATEFL.
Sammelband
Details

Classroom 2.0 – The Use of CALL in Developing Learner Autonomy”

Ludwig, C. & Eisenmann, M. (2013). Classroom 2.0 – The Use of CALL in Developing Learner Autonomy”, In: C. Ludwig, M. Eisenmann & M. Hempel (Hrsg.), Medien und Interkulturalität im Fremdsprachenunterricht: Zwischen Autonomie, Kollaboration und Konstruktion (S.37-59). Duisburg: UVRR.
Sammelband
Details