![]() | Dr. Ludwig, Christian Fakultät für Geistes- und Humanwissenschaften - Institut für Mehrsprachigkeit ![]() |
Autonomy in Language Learning: Tools, tasks and environmentsAutonomy in Language Learning: Tools, tasks and environments | "Ludwig C. (Hrsg.) Mynard, J. & Ludwig, C. (2014). Autonomy in Language Learning: Tools, tasks and environments. Canterbury: IATEFL. | Hrg.Werk Detaiils |
“Graphic Fiction in Transcultural Contexts. Das Potential graphischer Literatur in transkulturellen Lehr-Lernszenarien: Adrian Tomine‘s Shortcomings“Ludwig, C. (2014). “Graphic Fiction in Transcultural Contexts. Das Potential graphischer Literatur in transkulturellen Lehr-Lernszenarien: Adrian Tomine‘s Shortcomings“, In: P. Siepmann, F. Matz & M. Rogge (Hrsg.), Transkulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht - Theorie und Praxis (S.133-142). Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag. | Sammelband Details |
Gender Reconstructions in Shakespeare's The Taming of the ShrewLudwig, C. (2014). Gender Reconstructions in Shakespeare's The Taming of the Shrew, In: C. Lütge & M. Eisenmann (Hrsg.), hakespeare in the EFL Classroom (S.129-161). Heidelberg: Winter. | Sammelband Details |
“Shakespeare goes graphic: Grafische Adaptationen "von A Midsummer Night's Dream"Ludwig, C. (2014). “Shakespeare goes graphic: Grafische Adaptationen "von A Midsummer Night's Dream", Praxis Fremdsprachenunterricht, 3, 8-10. | Artikel Details |
“Shump! Zoom! Throkk! Kreative Spracharbeit mit Comicstrips und Cartoons”Ludwig, C. (2014). “Shump! Zoom! Throkk! Kreative Spracharbeit mit Comicstrips und Cartoons”, Praxis Fremdsprachenunterricht, 3, 12-14. | Artikel Details |
“Suzann Collins’s The Hunger Games – Technology-enhanced Literature Projects to support Learner Autonomy”Ludwig, C. (2014). “Suzann Collins’s The Hunger Games – Technology-enhanced Literature Projects to support Learner Autonomy”, Educazione Linguistica-Language Education, 1-10. | Artikel Details |
Comics selbst gestalten: Websites zur Gestaltung von WebcomicsLudwig, C. & Elsner, D. (2014). Comics selbst gestalten: Websites zur Gestaltung von Webcomics, Praxis Fremdsprachenunterricht, 3, 16-17. | Artikel Details |