Aktuelle Kontaktdaten:

Prof. Dr. Schwab, Götz
Fakultät für Geistes- und Humanwissenschaften - Institut für Mehrsprachigkeit

goetz.schwab[at]ph-karlsruhe.de

Projekte:

Fakultät für Geistes- und Humanwissenschaften - Institut für Mehrsprachigkeit

01.09.18 bis 31.08.20   PedPack - Pedagogy and Practice

01.09.17 bis 31.08.20   proPIC - Promoting professionalism, innovation and transnational collaboration in foreign and second language learning and teaching - integrating research-orientation and mobile technologies in teacher education

01.02.17 bis 31.10.19   EVALUATE

20.10.15 bis 16.03.21   Extended Telecollaboration Practice (ETP)

01.10.15 bis 30.09.17   VEO - Video Enhanced Observation

Fakultät für Geistes- und Humanwissenschaften - Institut für Mehrsprachigkeit

01.09.18 bis 31.08.20   PedPack - Pedagogy and Practice

01.09.17 bis 31.08.20   proPIC - Promoting professionalism, innovation and transnational collaboration in foreign and second language learning and teaching - integrating research-orientation and mobile technologies in teacher education

01.02.17 bis 31.10.19   EVALUATE

20.10.15 bis 16.03.21   Extended Telecollaboration Practice (ETP)

01.10.15 bis 30.09.17   VEO - Video Enhanced Observation

Fakultät für Geistes- und Humanwissenschaften - Institut für Mehrsprachigkeit

01.09.18 bis 31.08.20   PedPack - Pedagogy and Practice

01.09.17 bis 31.08.20   proPIC - Promoting professionalism, innovation and transnational collaboration in foreign and second language learning and teaching - integrating research-orientation and mobile technologies in teacher education

01.02.17 bis 31.10.19   EVALUATE

20.10.15 bis 16.03.21   Extended Telecollaboration Practice (ETP)

01.10.15 bis 30.09.17   VEO - Video Enhanced Observation

Fakultät für Geistes- und Humanwissenschaften - Institut für Mehrsprachigkeit

01.09.18 bis 31.08.20   PedPack - Pedagogy and Practice

01.09.17 bis 31.08.20   proPIC - Promoting professionalism, innovation and transnational collaboration in foreign and second language learning and teaching - integrating research-orientation and mobile technologies in teacher education

01.02.17 bis 31.10.19   EVALUATE

20.10.15 bis 16.03.21   Extended Telecollaboration Practice (ETP)

01.10.15 bis 30.09.17   VEO - Video Enhanced Observation

Fakultät für Geistes- und Humanwissenschaften - Institut für Mehrsprachigkeit

01.09.18 bis 31.08.20   PedPack - Pedagogy and Practice

01.09.17 bis 31.08.20   proPIC - Promoting professionalism, innovation and transnational collaboration in foreign and second language learning and teaching - integrating research-orientation and mobile technologies in teacher education

01.02.17 bis 31.10.19   EVALUATE

20.10.15 bis 16.03.21   Extended Telecollaboration Practice (ETP)

01.10.15 bis 30.09.17   VEO - Video Enhanced Observation


 Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.

Publikationen:

   2018 |   2017 |   2016 |   2015 |   2014 |   2013 |   2012 |   2011 |   2009 |   2008 |   2006 |   2005 |   2000 |  
2015
  [Sonstige (z.B. Rezension)]    Schwab, G. & Rettinger, S. (2015). Rezensionsaufsatz. The Handbook of Conversation Analysis (Jack Sidnell / Tanya Stivers (eds.) 2013), Gesprächsforschung.

  [Beitrag in Sammelband]    Schwab, G. & Keßler, J. U. (2015). CA meets PT: Language Development at the Crossroads, In: K. Baten, A. Buyl, K. Lochtman K. & M. Van Herreweghe (Hrsg.), Theoretical and Methodological Developments in Processability Theory (S.175-204). Amsterdam: John Benjamins.

  [Beitrag in Sammelband]    Schwab, G. (2015). Teaching Methods and Approaches: Looking into a unique CLIL classroom in Germany, In: C. Jenks & P. Seedhouse (Hrsg.), International Perspectives on ELT Classroom Interaction (S.11-27). Basingstoke/ New York: Palgrave MacMillan.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Schwab, G. (2015). Let's talk CLIL. Die Rolle der Sprache(n) im Bilingualen Sachfachunterricht., DIALOG. Themenheft 'Bildung und Mehrsprachigkeit'., 2(1), 27-31.

Stand: 25.04.2024; 22:11 Uhr