Autoren/innenverzeichnis
|
Deschner, A. (2018). CULTURESHAKE: A MULTILINGUAL AND TRANSCULTURAL RESEARCH AND LEARNING PROJECT, EDULEARN18 Proceedings, 18, 6637-6640.  
Deschner, A. & Loersch, V. (2012). All the Wood´s a Stage: A Cultural Approach to Forest Education, 5th International Conference of Education, Research and Innovation. Madrid, Spain. 19-21 November, 2012, 1689.  
Deschner, A. & Liebig, S. (2011). „Give me all your tired, your poor, your huddled masses“ - Interkulturelles Seminar in New York zu „Migration und Integration“, Karlsruher Pädagogische Beiträge, 78, 1-10.  
Liebig, S. & Deschner, A. (2011). "Give me all your tired, your poor, your huddled masses - Interkulturelles Seminar in New York zu "Migration und Integration", Karlsruher Pädagogische Beiträge. Pädagogische Hochschule Karlsruhe. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft und Fachdidaktik. kpb(78), 65-76.  
Deschner, A. & Neuer, B. (2011). Die Welt ist was Gemachtes - und der Rest ist Utopie". Raumkonzepte für den fächerübergreifenden bilingualen Sachfachunterricht. Ein Diskussionsangebot aus der Perspektive der Geographie- und CLIL-Didaktik, Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, 10(1), 78-91.  
Deschner, A. (2011). Global CLIL – A Trickster´s Game, 4th International Conference of Education, Research and Innovation. Madrid, Spain. 14-16 November, 2011, 1393.  
Deschner, A. (2011). The Irenic Potential of CLIL, 4th International Conference of Education, Research and Innovation. Madrid, Spain. 14-16 November, 2011, 1431.  
Eisele Brauch, N. & Deschner, A. (2010). Bilingualer Unterricht im Sachfach Geschichte. Ansatz und erste Ergebnisse eines Forschungsprojekts zur Lehrerkompetenz "Kompetenzorientierte Materialentwicklung", Zeitschrift für Geschichtsdidaktik (ZfGD) 9. Historisches Lehren und Lernen in Haupt-, Real- und Gesamtschulen(9), 98-109.  
Deschner, A. & Spiegel, C. (2010). Fair gewinnt? Argumentations- und Urteilskompetenz - Sekundarstufe I, Zeitschrift Ethik und Unterricht(1/10), 32-35.  
Deschner, A. (2009). CLIL and Religious Education, Vienna English Working Papers (VIEW[Z]). Special Issue. Conference Proceedings Bridging the Gap Between Theory and Practive in English Language Teaching. 26-28 February 2009. Teacher Education Issues and Developments in EFL, 18(3), 150-152.   |
|