Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank

Autoren/innenverzeichnis

&ABDEFGHKLMNOPRSTWZ

Sprenger, Priska
Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften • Institut für Mathematik
#69
49 721 925 4213
priska.sprenger[at]ph-karlsruhe.de
Profil vCard aufrufen
Projekte:  
Projekt-ID:77
abgeschlossen
[DISS] Eine Empirische Studie über Prozesse bei der Mengenwahrnehmung und Anzahlbestimmung bei Kindern im Elementarbereich
Publikationen:  

Children’s perception of structures when determining cardinality of sets — Results of an eye-tracking study with 5-year-old children.

Sprenger, P. & Benz, C. (2020). Children’s perception of structures when determining cardinality of sets — Results of an eye-tracking study with 5-year-old children. , ZDM - Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 52, 753-765.
Artikel
Details

Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers – A standard-ized situation-related measurement approach

Gasteiger, H., Bruns, J., Benz, C., Brunner, E. & Sprenger, P. (2020). Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers – A standard-ized situation-related measurement approach, ZDM - Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 2020, 193-205.
Artikel
Details

Perceiving and Using Structures When Determining the Cardinality of Sets: A Child’s Learning Story

Sprenger, P. & Benz, C. (2020). Perceiving and Using Structures When Determining the Cardinality of Sets: A Child’s Learning Story, Mathematics Education in the Early Years (S.213-227) (1. Auflage). New Yo: Springer .
Sammelband
Details
Informationen | Suchen (Hauptmenü)