Suche in PublikationenArtikel in wiss. Zeitschriften
Klein, T., Worth, A., Niessner, C. & Hanssen-Doose, A. (2025). Remote assessment of physical fitness via videoconferencing: a systematic review, BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation, 17(11). 
Remmele, M. & Lindemann-Matthies, P. (2023). Beautiful and wanted - how young people perceive invasive alien plant species and certain options of their management, International Journal of Science Education. 
Lindemann-Matthies, P., Werdermann, J. & Remmele, M. (2023). ‘Simply make a change’- individual commitment as a stepping stone for sustainable behaviors, Sustainability, 15(16). 
Remmele, M., Wieland, E., Hahn, L., Klein, P. & Lindemann-Matthies, P. (2024). Flower or leaf characteristics, coloured or black and white illustrations – what helps student teachers to identify plants? , Journal of Biology Education. 
Lindemann-Matthies, P., Heber, E. & Remmele, M. (2024). Find the plant – an educational game fosters plant species literacy, Sustainability, 16(11). 
Wartha, S. & Benz, C. (2020). Fehler als arithmetische Lernhürden und -chancen, Lernen und Lernstörungen, , 10(1), 13-27. 
Wartha, S., Schulz, A. & Benz, C. (2023). Zusammenhänge zwischen Zahlzerlegungen, Addition und Subtraktion im Zahlenraum bis 10: Empirische Untersuchung der Kompetenzen von Lernenden im zweiten und drit-ten Schuljahr, Lernen und Lernstörungen, 1-13. 
Ludwig-Walz, H., Siemens, W., Heinisch, S., Dannheim, I., Loss, J. & Bujard, M. (2023). How the COVID-19 pandemic and related school closures reduce physical activity among children and adolescents in the WHO European Region: a systematic review and meta-analysis, International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity 20, 2023(149). 
García García, M., Leßmann, A. C., Sacher, J. & Winterscheid, J. (2023). Gesprächsanalyse als Reflexionsinstrument in der Lehrer*innenbildung – Einführung in die Sonderausgabe, Gesprächsanalyse in der Lehrer*innenbildung, 2023(S03), 1-19. 
Woll, A., Scharenberg, S., Klos, L., Opper, E. & Niessner, C. (2021). Fünf Thesen und elf Empfehlungen zur Bewegungs- und Sportförderung für Kinder und Jugendliche vor dem Hintergrund der Corona-Pandemie. „Es ist bereits fünf nach Zwölf – wir fordern einen Bewegungspakt!“, KIT Scientific Working Papers 174. 
|
|