Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank

Profil

Aktuelle Kontaktdaten
ProfilbildProf. Dr. Standl, Bernhard
Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften - Institut für Informatik und digitale Bildung

Icon Mail bernhard.standl[at]ph-karlsruhe.de
OrcID: 0000-0002-8849-2980

Projekte
• (!) Sonstiges, nicht gelistetes Institut
Projekt-ID:180
abgeschlossen
01.05.20 bis 31.12.23 • InDiKo: Nachhaltige Integration von fachdidaktischen digitalen Lehr-Lern-Konzepten an der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe
Projekt aufrufen


Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften • Institut für Informatik und digitale Bildung
Projekt-ID:193
akt. laufend
01.03.23 bis 31.03.27 • Kooperatives Promotionskolleg „Wissensmedien. Technologie, Lernen und Anwendung aus interdisziplinärer Perspektive“
Projekt aufrufen
Projekt-ID:188
abgeschlossen
01.05.22 bis 30.04.24 • DigiSET Digital Skills Enhancement
Projekt aufrufen
Projekt-ID:187
abgeschlossen
01.08.21 bis 31.07.24 • DiAs - Digital Assessment – Digitales, kompetenzorientiertes Prüfen an der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe
Projekt aufrufen
Projekt-ID:172
abgeschlossen
01.09.19 bis 31.08.22 • Lehr-Lern-Labor Informatik an der PH Karlsruhe
Projekt aufrufen


Publikationen
202220212020201920182017201620142013201220112010

A Pilot Study to Identify Evidence-based Technology-enhanced Teaching Patterns in Pre-service Teacher Education

Schlomske-Bodenstein, N. & Standl, B. (2022). A Pilot Study to Identify Evidence-based Technology-enhanced Teaching Patterns in Pre-service Teacher Education, Proceedings of the Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (SITE 2022) (S.661-666). San Diego, CA, United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Sammelband
Details

Development of a Vignette-based Instrument to Assess Students’ Perception of the Teacher's Empathy during Collaborative Algorithmic Problem-solving Tasks

Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2022). Development of a Vignette-based Instrument to Assess Students’ Perception of the Teacher's Empathy during Collaborative Algorithmic Problem-solving Tasks, Proceedings of 2022 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) (S.1153-1159). Tunis, Tunisia: IEEE.
Sammelband
Details

Exploring Pre-service Computer Science Teachers’ Perception of Collaborative Learning in Online Teaching from a TPK Perspective

Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2022). Exploring Pre-service Computer Science Teachers’ Perception of Collaborative Learning in Online Teaching from a TPK Perspective, Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education (S.107-113) (Band 389). Cham: Springer.
Sammelband
Details

MUSE4Anything - Ontologiebasierte Generierung von Werkzeugen Zur Strukturierten Erfassung von Daten

Bühler, F., Barzen, J., Leymann, F., Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2022). MUSE4Anything - Ontologiebasierte Generierung von Werkzeugen Zur Strukturierten Erfassung von Daten, 8. Tagung des Verbands Digital Humanities im deutschsprachigen Raum, DHd 2022. Potsdam: Dhd.
Sammelband
Details

Promoting Computational Thinking in Teacher Education - Combining Semantic Waves and Algorithmic Thinking

Ritter, F. & Standl, B. (2022). Promoting Computational Thinking in Teacher Education - Combining Semantic Waves and Algorithmic Thinking, ACM Conference on International Computing Education Research (ICER) (S.48-49). Lugano and Virtual Event, Switzerland: Association for Computing Machinery (ACM).
Sammelband
Details

First experiences of integrating computational thinking into a blended learning in-service training program for STEM teachers

Knie, L., Standl, B. & Schwarzer, S. (2022). First experiences of integrating computational thinking into a blended learning in-service training program for STEM teachers, Computer Applications in Engineering Education, 2022.
Artikel
Details

Identification of pupils’ preferences of patterners and dramatists in secondary school computer science education

Bentz, A. & Standl, B. (2022). Identification of pupils’ preferences of patterners and dramatists in secondary school computer science education, Discover Education, 2022(11).
Artikel
Details

Promoting Student Competencies in Informatics Education by Combining Semantic Waves and Algorithmic Thinking

Ritter, F. & Standl, B. (2022). Promoting Student Competencies in Informatics Education by Combining Semantic Waves and Algorithmic Thinking, Informatics in Education, 2022.
Artikel
Details