Aktuelle Kontaktdaten:
Jun. Prof. Dr. Standl, Bernhard
Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften - Institut für Informatik und digitale Bildung

bernhard.standl(at)ph-karlsruhe.de
Projekte: 

- (!) Sonstiges, nicht gelistetes Institut

01.05.20 bis 31.12.23 InDiKo: Nachhaltige Integration von fachdidaktischen digitalen Lehr-Lern-Konzepten an der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe

Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften - Institut für Informatik und digitale Bildung

01.05.22 bis 30.04.24 DigiSET Digital Skills Enhancement
01.08.21 bis 31.07.24 DiAs - Digital Assessment – Digitales, kompetenzorientiertes Prüfen an der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe
01.09.19 bis 31.08.22 Lehr-Lern-Labor Informatik an der PH Karlsruhe

 Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.
Publikationen  | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 
2022
  [Beitrag in Sammelband]    Schlomske-Bodenstein, N. & Standl, B. (2022). A Pilot Study to Identify Evidence-based Technology-enhanced Teaching Patterns in Pre-service Teacher Education, Proceedings of the Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (SITE 2022) (S.661-666). San Diego, CA, United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

  [Beitrag in Sammelband]    Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2022). Development of a Vignette-based Instrument to Assess Students’ Perception of the Teacher's Empathy during Collaborative Algorithmic Problem-solving Tasks, Proceedings of 2022 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) (S.1153-1159). Tunis, Tunisia: IEEE.

  [Beitrag in Sammelband]    Standl, B. & Schlomske-Bodenstein, N. (2022). Exploring Pre-service Computer Science Teachers’ Perception of Collaborative Learning in Online Teaching from a TPK Perspective, Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education (S.107-113) (Band 389). Cham: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Ritter, F. & Standl, B. (2022). Promoting Computational Thinking in Teacher Education - Combining Semantic Waves and Algorithmic Thinking, ACM Conference on International Computing Education Research (ICER) (S.48-49). Lugano and Virtual Event, Switzerland: Association for Computing Machinery (ACM).

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Knie, L., Standl, B. & Schwarzer, S. (2022). First experiences of integrating computational thinking into a blended learning in-service training program for STEM teachers, Computer Applications in Engineering Education, 2022.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Bentz, A. & Standl, B. (2022). Identification of pupils’ preferences of patterners and dramatists in secondary school computer science education, Discover Education, 2022(11).

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Ritter, F. & Standl, B. (2022). Promoting Student Competencies in Informatics Education by Combining Semantic Waves and Algorithmic Thinking, Informatics in Education, 2022.

Stand: 05.10.2022; 05:15 Uhr