![]() | Prof. Dr. Standl, Bernhard Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften - Institut für Informatik und digitale Bildung ![]() OrcID: 0000-0002-8849-2980 |
A Web-Application for building Common Cartridge Learning ObjectsStandl, B. (2013). A Web-Application for building Common Cartridge Learning Objects, In: J. Herrington, A. Couros & V. Irvine (Hrsg.), Proceedings of EdMedia 2013--World Conference on Educational Media and Technology (S.1461-1466). Victoria: Association for the Advancement of Computing in Education. | Sammelband Details |
Conceptual patterns for student-centered computer science education at secondary school levelStandl, B. (2013). Conceptual patterns for student-centered computer science education at secondary school level, WiPSE '13 Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (S.45-46). New York: ACM. | Sammelband Details |
Integrating School Practice in Austrian Computer Science Teacher EducationPlanteu, L., Standl, B., Neuwirth, E. & Grossmann, W. (2013). Integrating School Practice in Austrian Computer Science Teacher Education, In: I. Diethelm, J. Arndt, M. Dünnebier & J. Syrbe (Hrsg.), Commentarii informaticae didacticae (S.151-152). Potsdam: Universitätsverlag Potsdam. | Sammelband Details |
Modelle der Integration von Schulpraxis in die Informatik LehrerInnenbildung Modelle der Integration von Schulpraxis in die Informatik LehrerInnenbildungPlanteu, L., Standl, B. & Grossmann, W. (2013). Modelle der Integration von Schulpraxis in die Informatik LehrerInnenbildung Modelle der Integration von Schulpraxis in die Informatik LehrerInnenbildung, In: P. Micheuz, A. Reiter, G. Brandhofer, M. Ebner & B. Sabitzer (Hrsg.), Digitale Schule Österreich: Eine analoge Standortbestimmung anlässlich der eEducation Sommertagung 2013 (S.381-389). Wien: Oesterreichische Computer Gesellschaft. | Sammelband Details |
Computers in Human BehaviorMotsching-Pitrik, R. & Standl, B. (2013). Computers in Human Behavior, Person-centered technology enhanced learning: Dimensions of added value, 29(2), 401-409. | Artikel Details |