Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank

Profil

Aktuelle Kontaktdaten
ProfilbildProf. Dr. Wiepcke, Claudia
Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften - Institut für Ökonomie und ihre Didaktik

Icon Mail woermann[at]ph-karlsruhe.de
vCard erstellen und exportieren
Projekte
• (!) Sonstiges, nicht gelistetes Institut
Projekt-ID:180
abgeschlossen
01.05.20 bis 31.12.23 • InDiKo: Nachhaltige Integration von fachdidaktischen digitalen Lehr-Lern-Konzepten an der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe
Projekt aufrufen


Publikationen
20192018201720162015201420132012201120102009200820072006200520042002

A Set of Standard Rules for the Gender-Sensitivity of Integrated E- and Classroom-Learning. In Proceedings of the 7th International Conference on Education and Infor-mation Systems, Technologies and Applications (EISTA)

A Set of Standard Rules for the Gender-Sensitivity of Integrated E- and Classroom-Learning. In Proceedings of the 7th International Conference on Education and Infor-mation Systems, Technologies and Applications (EISTA)
"Wiepcke, C. & Mittelstädt, E. (2009). A Set of Standard Rules for the Gender-Sensitivity of Integrated E- and Classroom-Learning. In Proceedings of the 7th International Conference on Education and Infor-mation Systems, Technologies and Applications (EISTA), Orlando.
Sonstiges
Details

Enhancing employability of non-business graduates by economic education as a part of ex-tracurricular studies; in: Proceedings oft the 6th International Conference on Management, Athens University, 07-10 July 2008

Enhancing employability of non-business graduates by economic education as a part of ex-tracurricular studies; in: Proceedings oft the 6th International Conference on Management, Athens University, 07-10 July 2008
"Mittelstädt, E., Wiepcke, C. & Liening, A. (2009). Enhancing employability of non-business graduates by economic education as a part of ex-tracurricular studies; in: Proceedings oft the 6th International Conference on Management, Athens University, 07-10 July 2008, Athen.
Sonstiges
Details

Kulturelle Diversität als Handlungsfeld ökonomischer Bildung. Personen mit Migrationshin-tergrund und die Ökonomik ihrer Diskriminierung

Wiepcke, C. (2009). Kulturelle Diversität als Handlungsfeld ökonomischer Bildung. Personen mit Migrationshin-tergrund und die Ökonomik ihrer Diskriminierung, In: G. Seeber (Hrsg.), Handlungsfelder der Wirtschaftsdidaktik (S.217-226). Schwalbach/Ts.: Wochenschau-Verlag.
Sammelband
Details

Employability in the Bologna Process: An Area of Tension between Society, Businesses and Students

Wiepcke, C. (2009). Employability in the Bologna Process: An Area of Tension between Society, Businesses and Students, International Journal of Learning, 16, 435-446.
Artikel
Details

Theorien berufsspezifischer Geschlechterdifferenzen

Wiepcke, C. (2009). Theorien berufsspezifischer Geschlechterdifferenzen, Unterricht Wirtschaft, 9(38), 61-62.
Artikel
Details