![]() | Dr. Deschner, Annette Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften - Institut für Transdisziplinäre Sozialwissenschaft ![]() Pädagogische Hochschule Karlsruhe Bismarckstraße 10 76133 Karlsruhe Postanschrift: Postfach 11 10 62 76060 Karlsruhe ![]() ![]() |
“A web-based Multilingual CLIL Dictionary of Engineering”, CLIL Conference 2013 on Modernizing Educational Practice. Perspectives in Content and Language Integrated Learning“A web-based Multilingual CLIL Dictionary of Engineering”, CLIL Conference 2013 on Modernizing Educational Practice. Perspectives in Content and Language Integrated Learning | "Deschner, A. (2013). “A web-based Multilingual CLIL Dictionary of Engineering”, CLIL Conference 2013 on Modernizing Educational Practice. Perspectives in Content and Language Integrated Learning, Ustron/Polen. | Vortrag Details |
"... der Welt abhanden gekommen"Deschner, A. (2013). "... der Welt abhanden gekommen", In: A. Deschner, M. Kompara & T. Stepien (Hrsg.), Spatialisation of Education: Migrating Languages - Cultural Encounters - Technological Turn (Comparative Studies on Education, Culture and Technology Vol. 1) (S.25-34). Frankfurt a. Main: Lang. | Sammelband Details |
"Anders verstehen - der CLIL-Ansatz im kompetenzorientierten Geschichtsunterricht"Deschner, A., Brauch, N. & Gruner-Basel, C. (2013). "Anders verstehen - der CLIL-Ansatz im kompetenzorientierten Geschichtsunterricht", In: W. Biederstädt (Hrsg.), Bilingual unterrichten. Englisch für alle Fächer. Scriptor Praxis (S.36-44). Berlin: Cornelsen. | Sammelband Details |
Entdeckendes Lernen bilingual?Deschner, A. (2013). Entdeckendes Lernen bilingual?, In: S. Liebig (Hrsg.), Entdeckendes Lernen. Ein Unterrichtsprinzip (S.124-129). Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren . | Sammelband Details |
Entdeckendes Lernen in CLIL (Content and Language Integrated Learning): Perspektiven für die Mehrsprachigkeit im heterogenen KlassenzimmerDeschner, A. (2013). Entdeckendes Lernen in CLIL (Content and Language Integrated Learning): Perspektiven für die Mehrsprachigkeit im heterogenen Klassenzimmer, In: A. Deschner, M. Kompara & T. Stepien (Hrsg.), Spatialisation of Education: Migrating Languages - Cultural Encounters - Technological Turn (Comparative Studies on Education, Culture and Technology Vol. 1 (S.80-94). Frankfurt a. Main: Lang. | Sammelband Details |
Preface - Education and Technologies as the Drive-Forces of Modern SocietyDeschner, A., Kompara, M. & Stepien, T. (2013). Preface - Education and Technologies as the Drive-Forces of Modern Society, Spatialisation of Education: Migrating Languages – Cultural Encounters – Technological Turn (Comparative Studies on Education, Culture and Technology Vol. 1) (S.3-6). Frankfurt am Main: Lang. | Sammelband Details |