Dr. Ludwig, Christian

christian.ludwig(at)ph-karlsruhe.de

2018 |   2017 |   2016 |   2015 |   2014 |   2013 |   2012 |
2017
  [Sonstige (z.B. Rezension)]    Ludwig, C. (2017). Review of Anna Turula, Maria Chojnacka (eds.) (2015): CALL for Bridges between School and Academia, In: ZfAL 66/1, 141-148.

[Sonstige (z.B. Rezension)]    Ludwig, C. (2017). Review of Carol J. Everhard, Linda Murphy (2015): Assessment and Autonomy in Language Learning, In ELTj 71(1), pp.119-122.

[Sonstige (z.B. Rezension)]    Ludwig, C. (2017). Review of Geoff Hall (2015): Literature in Language Education. 2nd edition, In: Voices 2017/255, p.8.

[Sonstige (z.B. Rezension)]    Ludwig, C. (2017). Review of Tamara Zeyer, Sebastian Stuhlmann, Roger Dale Jones (eds.) (2016): Intgeraktivität beim Fremdsprachenlehren und -lernen mit digitalen Medien - Hit oder Hype?, In: Beiträge zur Fremdsprachenvermittlung.

[Sonstige (z.B. Rezension)]    Ludwig, C. & Tütünis, B. (2017). Review of the IATEFL and TESOL International Association joint web conference (17-19 November 2016), In: ELTj 71(2), pp. 270-271.

[Sonstige (z.B. Rezension)]    Ludwig, C., Mideros, D., Tassinari, G. & Sprenger, T. (2017). Review of the ReNLA at the AILA Conference in Rio de Janeiro, Brazil, In: INDEPENDENCE.

[Herausgeber]    Ludwig C. (Hrsg.) Ludwig, C., Pinter, A., Van de Poel, K., Smits, T., Tassinari, M. G. & Ruelens, E. (2017). Fostering learner autonomy - learners, teachers and researchers in action. London: Candlin & Mynard.

[Buch]    Ludwig, C. (2017). Developing visual literacy with the New Media. Japan: Kanda University of universal studies .

[Buch]    Ludwig, C. (2017). Rites de Passage: The construction of gender identities in Alison Bechdel’s (autobio)graphic writings. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag.

[Beitrag in Sammelband]    Ludwig, C. & Wilton, A. (2017). “Multilingual linguistic landscapes as a site for developing learning autonomy”, In: T. Lamb & G. Murray (Hrsg.), Lamb, Terry, Murray, Garold (Eds.): Space, place and autonomy (S.76-94). London: Routledge.

[Beitrag in Sammelband]    Ludwig, C. & Van de Poel, K. (2017). “Resources for Collaborative Learning with New Media”, In: C. Ludwig & K. Van de Poel (Hrsg.), Collaborative Language Learning and New Media: Insights into an Evolving Field (S.1-10). Frankfurt am Main: Peter Lang Edition.

[Beitrag in Sammelband]    Ludwig, C. & Van de Poel, K. (2017).  “Introduction”, In: C. Ludwig & K. Van de Poel (Hrsg.), Collaborative Language Learning and New Media: Insights into an Evolving Field (S.1-10). Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag.

[Beitrag in Sammelband]    Ludwig, C. & Tassinari, M. G. (2017). Action Research and Language Learner Autonomy: An Exploration Journey, In: A. Pinter, T. Smits, M. G. Tassinari & K. Van de Poel (Hrsg.), Fostering learner autonomy - learners, teachers and researchers in action (S.1-10). Canterbury: IATEFL.

[Beitrag in Sammelband]    Ludwig, C. & Tassinari, A. (2017). Introduction, In: A. Pinter, T. Smits, M. G. Tassinari & K. Van de Poel (Hrsg.), Fostering learner autonomy - learners, teachers and researchers in action (S.1-10). Canterbury: IATEFL.

[Beitrag in Sammelband]    Ludwig, C. (2017). Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction, Depicting the future: The Maze and the Daze Runner in the EFL-Classroom (S.1-10). Heidelberg: Winter.

[Beitrag in Sammelband]    Ludwig, C. (2017). Kim Fu's 'For Today I am a Boy' - Exploring the T of LGBTQ - Canadian Transgender Literature in the EFL-Classroom, In: C. Ludwig & M. Eisenmann (Hrsg.), Gender and Literature in the EFL Classroom (S.1-10). Frankfurt am Main: Peter Lang Edition.

[Artikel in wiss. Zeitschrift]    Ludwig, C. (2017). 'Gay' themes in young adult fiction for the EFL-Classroom: John Donovan's I'll Get There. It Better Be Worth the Trip, CLELE Journal. Teenage Literature in English Language Education, 3(2), 1-10.

[Artikel in wiss. Zeitschrift]    Ludwig, C. (2017). Lernerautonomie goes digital!? — Der Einsatz digitaler Medien zur Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht, Göthe Institut Magazin Sprache, 1-10.

[Artikel in wiss. Zeitschrift]    Ludwig, C. (2017). Terrae Incognitae: Learner Autonomy and Gamification, BETA E-Newsletter, 27, 4-17.

Stand: 26.04.2024; 23:24 Uhr