2012 [Beitrag in Sammelband]
Lindemann-Matthies, P. & Stelzig, I. (2012). Umweltbildung, In: U. Spörhase (Hrsg.), Biologie-Didaktik: Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II (S.216-224) (5. Auflage). Berlin: Cornelsen.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Lindemann-Matthies, P., Bönigk, I. & Benkowitz, D. (2012). Can’t see the wood for the litter: Evaluation of litter behavior modification in a forest, Applied Environmental Education & Communication, 11, 108-116.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Quinte, J., Lindemann-Matthies, P. & Lehnert, H. J. (2012). Denkmodelle vom Lebenszyklus der Samenpflanzen, Erkenntnisweg Biologiedidaktik, 11, 37-52.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Lindemann-Matthies, P. & Jaun Holderegger, B. (2012). Die biodiversitätsfreundliche Lernumgebung, Hotspot, 26, 6-7.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Campos, C. M., Greco, S., Ciarlante, J. J., Balangione, M., Bender, J. B., Lindemann-Matthies, P. & Nates, J. (2012). Students’ familiarity and initial contact with species in the Monte desert (Mendoza, Argentina), Journal of Arid Environments, 82, 98-105.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Nates, J., Campos, C. M. & Lindemann-Matthies, P. (2012). The impact of a short conservation education workshop on Argentinean students’ knowledge about and attitudes towards species, Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 8, 257-267.
|