![]() | Prof. Dr. Lindemann-Matthies, Petra Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften - Institut für Biologie und Schulgartenentwicklung ![]() ![]() |
UmweltbildungLindemann-Matthies, P. & Stelzig, I. (2012). Umweltbildung, In: U. Spörhase (Hrsg.), Biologie-Didaktik: Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II (S.216-224) (5. Auflage). Berlin: Cornelsen. | Sammelband Details |
Can’t see the wood for the litter: Evaluation of litter behavior modification in a forestLindemann-Matthies, P., Bönigk, I. & Benkowitz, D. (2012). Can’t see the wood for the litter: Evaluation of litter behavior modification in a forest, Applied Environmental Education & Communication, 11, 108-116. | Artikel Details |
Denkmodelle vom Lebenszyklus der SamenpflanzenQuinte, J., Lindemann-Matthies, P. & Lehnert, H. J. (2012). Denkmodelle vom Lebenszyklus der Samenpflanzen, Erkenntnisweg Biologiedidaktik, 11, 37-52. | Artikel Details |
Die biodiversitätsfreundliche LernumgebungLindemann-Matthies, P. & Jaun Holderegger, B. (2012). Die biodiversitätsfreundliche Lernumgebung, Hotspot, 26, 6-7. | Artikel Details |
Students’ familiarity and initial contact with species in the Monte desert (Mendoza, Argentina)Campos, C. M., Greco, S., Ciarlante, J. J., Balangione, M., Bender, J. B., Lindemann-Matthies, P. & Nates, J. (2012). Students’ familiarity and initial contact with species in the Monte desert (Mendoza, Argentina), Journal of Arid Environments, 82, 98-105. | Artikel Details |
The impact of a short conservation education workshop on Argentinean students’ knowledge about and attitudes towards speciesNates, J., Campos, C. M. & Lindemann-Matthies, P. (2012). The impact of a short conservation education workshop on Argentinean students’ knowledge about and attitudes towards species, Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 8, 257-267. | Artikel Details |