Prof. Dr. Lindemann-Matthies, Petra Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften - Institut für Biologie und Schulgartenentwicklung
petra.lindemann-matthies[at]ph-karlsruhe.de
Projekte
Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften - Institut für Biologie und Schulgartenentwicklung
01.08.18 bis 31.07.21
abgeschlossen
[DISS] Umsetzung der Leitperspektive BNE im Ökologischen Lerngarten: Forschungsgestützte Entwicklung von Lehr-/Lernmaterialien für nachhaltige Bildungsprozesse
01.08.15 bis 31.07.18
abgeschlossen
Wie lernen Menschen Pflanzen- und Tierarten kennen?
01.04.14 bis 31.03.18
abgeschlossen
Wasser als Lebensraum und Ressource - Bildung für nachhaltige Entwicklung an der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe und im Nationalpark Donau-Ipoly in Ungarn
01.03.11 bis 28.02.21
abgeschlossen
Population dynamics and conservation of the rare endemic plants Echium wildpretii and Echium simplex
01.01.11 bis 31.12.14
abgeschlossen
Education for sustainable development as an induction framework for novice teachers: quality educators for quality education
01.10.10 bis 01.09.16
abgeschlossen
Lebenszyklus der Blütenpflanzen - Cycle de vie des plantes a fleurs. Étude comparative des conceptions d’élèves en Alsace et au Baden-Württemberg
06.06.08 bis 06.06.13
abgeschlossen
Environmental education in Kosovo: current state and future developments
01.01.04 bis 31.12.06
abgeschlossen
Biodiversity as a concept and a value in education: initial training and professional readiness of primary school teachers
Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.
2011 [Artikel in wiss. Zeitschrift]
Junge, X., Lindemann-Matthies, P., Hunziker, M. & Schüpbach, B. (2011). Aesthetic preferences of non-farmers and farmers for different land-use types and proportions of ecological compensation areas in the Swiss lowlands, Biological Conservation, 144, 1430-1440. [Artikel in wiss. Zeitschrift]
Lindemann-Matthies, P., Constantinou, C., Lehnert, H. J., Nagel, U., Raper, G. & Kadji-Beltran, C. (2011). Confidence and perceived competence of preservice teachers to implement biodiversity education in primary schools – four comparative case studies from Europe, International Journal of Science Education, 33, 2247-2273. [Artikel in wiss. Zeitschrift]
Gregorowius, D., Lindemann-Matthies, P. & Huppenbauer, M. (2011). Ethical discourse on the use of genetically modified crops: a review of academic publications in the fields of ecology and environmental ethics, Journal of Agricultural and Environmental Ethics, 25, 265-293. [Artikel in wiss. Zeitschrift]
Lindemann-Matthies, P. & Knecht, S. (2011). Swiss elementary school teachers’ attitudes towards forest education, The Journal of Environmental Education, 42, 152-167. [Artikel in wiss. Zeitschrift]
Hyseni, M. & Lindemann-Matthies, P. (2011). The integration of environmental topics in school books and national curricula in Kosovo, ANASH, 6(8), 15-18.