Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank

Profil

Aktuelle Kontaktdaten
ProfilbildDr. Zöllner, Johanna
Akad. Oberrätin; Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften - Institut für Mathematik
Icon fuer AdresseAnschrift:
Bismarckstr. 10 76131 Karlsruhe


Icon Mail zoellner[at]ph-karlsruhe.de
Projekte
Fakultät für Natur- und Sozialwissenschaften • Institut für Mathematik
Projekt-ID:195
abgeschlossen
01.12.23 bis 31.10.24 • MiniMa als Wegbegleitung - MiniWe
Projekt aufrufen
Projekt-ID:186
abgeschlossen
01.07.21 bis 30.09.22 • MiniMa on tour und digital - MiniMa auf neuen Wegen
Projekt aufrufen
Projekt-ID:185
abgeschlossen
01.05.21 bis 30.09.21 • MiniMa als Wegbereiter - Kinder früh für Mathematik begeistern
Projekt aufrufen
Projekt-ID:110
abgeschlossen
01.01.10 bis 01.12.19 • [DISS]  Längenkonzept von Kindergartenkindern
Projekt aufrufen


Publikationen
2022202120202019201820162015201320122011201020092008

The role of units within the concept of length – Research results from a study with four- to-six-year-old children. University of Melbourne

The role of units within the concept of length – Research results from a study with four- to-six-year-old children. University of Melbourne
"Zöllner, J. (2015). The role of units within the concept of length – Research results from a study with four- to-six-year-old children. University of Melbourne, Melbourne, 23.07.2015.
Vortrag
Details

The role of units within the concept of length. Measurement Curriculum Expectations of Young Children in Australia and Germany. University of Tasmania, 39. Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

The role of units within the concept of length. Measurement Curriculum Expectations of Young Children in Australia and Germany. University of Tasmania, 39. Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
"Zöllner, J. (2015). The role of units within the concept of length. Measurement Curriculum Expectations of Young Children in Australia and Germany. University of Tasmania, 39. Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 16.07.2015.
Vortrag
Details

The Role of Units in the Concept of Length for Four- to Six-Year-old Children

Zöllner, J. & Benz, C. (2015). The Role of Units in the Concept of Length for Four- to Six-Year-old Children, Asia Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 9(3), 67-83.
Artikel
Details